error en procesos lasergrbl

NEJE master 2s max laser engraver & cutter
Post Reply
hazhogar

error en procesos lasergrbl

Post by hazhogar »

hola, tengo un problema con la maquina, cuando estoy realizando algun corte se queda parado y es como si perdiese la conexion quedando el laser encendido a la potencia con la que esta haciendo el corte y quemando el trabajo, ¿a alguien mas le pasa?
Ayuda, no suelo dejarlo solo trabajando pero a veces estoy al lado y cuando me doy cuenta ya me hizo un agujero en el material de corte :o
Attachments
Foto del error que da cuando se queda parada
Foto del error que da cuando se queda parada
IMG_20210922_193014.jpg (400.71 KiB) Viewed 385 times
dav
Site Admin

Re: error en procesos lasergrbl

Post by dav »

Hello, I have seen your problem. This is a motherboard problem a long time ago. NEJE issued a notice on neje.wiki a long time ago. NEJE has fixed this problem a long time ago. You can get a brand new motherboard for free. To replace it, you can get a brand new motherboard for free at the store you bought, if you encounter other problems, you can contact me, sorry for the inconvenience;
JackWong

Post by JackWong »

Thank you for your feedback. We will inform you as soon as we solve this problem.
JackWong

Post by JackWong »

In order to avoid multiple communication due to incomplete information, you’d better provide the following information:

Your device type and firmware version number (screenshot of neje control software)
If you have questions about the GRBL, please flash GRBL firmware once and take a screenshot of the result(if it fails, please also take a screenshot)
Carefully describe the problems you encounter. It’s best to attach a picture description. The detailed description is very helpful to us
More information you think is useful
JackWong

Post by JackWong »

Hi, Problem solved,
https://neje99.com/?p=167
Please flash Update 7.7.exe for your device, This will fix the problem.
hazhogar

Post by hazhogar »

Ahora mismo probé con el software lightburn y me falla muy pocas veces, en breve cambiaré de pc y ya actualizo todo para ponerlo a punto, muchas gracias por la ayuda
Post Reply